2005-10-19

Stockholmsbesök.

Så var det dags att besöka den kungliga huvudstaden igen. Buss och pendeltåg som vanligt och Tintin tittandes storögt omkring. I dag hade hon vantar på sig eftersom det var 0-gradigt ute, men jag vet inte vad som är bäst, o-vantade händer som blir kalla eller händer med blöta vantar som blir kalla?! Tintin suger ju på allt i sin väg och speciellt allt med tyg på så vantarna var ju härliga att snutta på så de blev alldeles blöta :-)

I dag chockade Tintin sin mor och sov 2 timmar och 15 minuter mitt på dagen! Jag hann äta, promenera, prata och kolla i två affärer innan dottern vaknade. På pendeltåget hem sov Tintin oxå så det var mycket sovande i dag.

I måndags var det förresten vägnings- och mätningsdags. 7820 g och 65,5 cm var Tintin nu. Så hon har lugnat ner sig lite och "bara" gått upp 200 gram i veckan mot tidigare 300 g. Vaccinerad blev Tintin också och hon skrek till litegrann bara så det var nog inte så farligt. Fast jag vågade då inte titta. Jag lutade mig mot Tintin så jag inte såg något och småpratade med henne, hoppas hon gick på den "finten" :-)
Hanna har i alla fall lärt sig att jag inte gillar blod alls så hon brukar så gladeligen säga "titta inte nu Sophie" och "nu kan du titta" när det är läkar- och veterinärprogram på tv, och det utan att jag bett henne om det :-)

Nu är det läggdags här. Tintin sover redan, läggdags är ju vid 20 för henne och de senaste nätterna (*peppar peppar*) har hon sovit 20-04 och det jublar ju jag över :-)
Men bara för att jag skrivit det nu så kommer hon säkert att ändra det schemat och det till det sämre... så är det ju alltid... kanske...

Inga kommentarer: