2005-10-15

Något sitter fast...

Och detta "något" är Tintin. Hon är inne i en tråkperiod då hon antagligen är frustrerad för att hon inte kan så mycket som hon vill. Hon vill sitta upp, hon vill komma åt saker, hon vill kunna få sakerna till munnen, hon vill ha underhållning och roas. Och detta kan hon inte själv utan hjälp och där kommer då jag in. Om jag inte hjälper henne med detta och har henne sittandes i knät, ligger på golvet och ger henne saker att undersöka, hämtar upp saker hon tappar så hon kan fortsätta undersöka dem, pratar med henne, skrattar, låter konstigt och till 110% ägnar mig åt henne så låter hon. Irriterat. Gnälligt. Och till slut högt och missnöjt!
Detta medför att tid till annat än bebis blir väldigt kort och snabbt, för bebis sover inte längre än 30 minuter utan "hjälp", så den egna tiden blir ack så kort.

Så nu har jag 20 minuter kvar av min egna tid då Tintin sover... och jag har hunnit med att bränna två skivor med bilder och försöker nu hinna uppdatera bloggen oxå!
Tidigare hade jag Tintin hängades i bärsjal så jag hann städa nedervåningen nästan klart innan hon protesterade (vardagsrummet och toaletten överlämnar jag med varm hand till Fredrik som är och handlar vinterskor med Hanna) och övervåningen hann jag tidigare då jag helt sonika sa till Simon och Fabian att de fick passa henne :-)
Tur att pojkar i 10-12 års åldern är förtjusta i småbarn!

Annars måste jag säga att jag tycker att alla bebisar borde födas med minst en storasyster och en storebror! För jösses vilken avlastning de är. Inte för att jag tycker att det är hemskt att ha barn, men de har ett tålamod som vuxna saknar. De kan ju "leka" på ett annat sätt med bebisar och barn helt enkelt och orkar länge länge mot vad jag skulle göra. I går försökte jag få till inbjudningarna till Tintins välkomstfest och det var ju ett pyssel utan dess like för att hinna med på grund av det jag skrivit tidigare om egnatiden och Tintin... Och då, som en skänk från ovan, slutar skolan! Och då, då kommer Hanna hem. Och då tar hon sin lillasyster i vagnen och går till affären för att handla välling (till sig själv för hon gillar God Morgon-välling) och jag hinner klart med alla inbjudningarna nästan! Och Tintin slapp se husets fyra väggear och fick frisk luft på köpet. Tjohoooo!

I dag är Tintin 3 månader på dagen! Tänk vad tiden går. Jag ska försöka hinna med att lägga in lite bilder också så att ni får se hur hon växer. Får se vad dessa 30 minuter räcker till...

Nu har 30 minuter gått och visst hör jag Tintin börja röra på sig... ska försöka få henne att somna om ett litet tag. På återseende!

Inga kommentarer: