2005-10-03

Fikadags igen

I dag var det fikadags igen i Trosa. Frida och lilla Arvid träffade vi. Jag gick graviditetsyoga ihop med Frida under våren. Vi har inte setts efter hon fick Arvid i augusti, men i dag var det dags. Dock sov Arvid mest hela tiden så jag fick inte chansen att spana in honom så mycket. Tintin sov dock inte så mycket (varför är jag inte förvånad...) utan körde sina 30 minuter och var sedan vaken. Härligt väder var det så vi satt faktiskt ute och fikade. Krispigt i luften, men sol och härliga höstfärger.
Fick förresten lov att väcka Tintin vid 9.20 i morse :-) En morgontrött rackare är hon, så det är ju egentligen inte konstigt att hon sover halvdåligt på dagarna för hon sover ju faktiskt 12-13 timmar per natt (med två små avbrott för mat då hon somnar om fort igen) och då är det inte så mycket utrymme över för sovstunder på dagen om man ska sova 15-16 timmar per dygn.

I dag upptäckte jag en mycket söt sak som Tintin gör. När hon äter och börjar bli mätt då blir hon lätt distraherad av omgivningen och tittar åt sidan och återvänder till maten, tittar åt sidan och återvänder osv. Och samtidigt som hon gör detta så håller hon på med benet som hon har fritt och "sparkar" mot mig och pillar med tårna mot min arm/mage och så sparkar hon ut och så mot mig igen och pillar med tårna. Svårt att förklara, men det ser sött ut. Såna där saker som barn gör liksom och ännu ett tecken på att hon inte är ett spädbarn eller bebis längre utan ett barn. Suck vad tiden går fort...

Inga kommentarer: