2005-10-07

Namnbyte!

Jag har bytt både namn och kön på mitt barn!
I går träffade vi Ylva och Hedvig inne i stan. Ylva passade Tintin när jag var hos tandläkaren och sedan tog vi en fika på Thelins. Gott var det! Efter ett tag var det dags att byta blöja på barnet och jag ställde mig i toakön. Efter ett tag kommer en äldre dam (över 80 år) in och ställer sig efter oss och tittar på Tintin. Hon ler mot henne, tar henne i handen och säger det klassiska "det var en söt liten bebis vad heter den" och jag svarar "Tintin" och hon säger "nämen Hilding, det är ett enkelt och fint namn" :-)
Jag hade liksom inte hjärta att rätta henne och hon hade säkert inte förstått charmen och nyttan med vårat "konstiga" namn på dottern, så hon fick heta Hilding. När jag kom ut från toan sen stod damen kvar och sa något om att det var en söt pojke jag hade :-)

I dag ska Hilding och jag bara ta det lugnt och njuta av att inte göra något annat än att vara hemma (och städa, men det njuter jag inte av).

Inga kommentarer: