2005-08-30

En rolig dag!

I dag har det varit en bra dag, det tycker nog både jag och Tintin.
Natten var ok, jag vagnade inte utan gav mat när hon ville ha för att köra några nätter då jag ser vad hennes rutiner är för att utgå från det när nattmål ska tas bort, men det är en annan diskussion :-)
Dottern åt vid 03.40-04 och låg sedan och mycket högt knölade, stånkade, pep (hon låter som en liten, liten kattunge ibland) och detta gjorde att jag hade mycket svårt att sova. Sen gick Fredrik upp vid 05.15 och sen gick han vid 05.45 och jag och Tintin skulle upp vid 06.30. Eller rättare sagt jag gick upp då och hon sov tungt! Förstås gör hon det när vi ska upp och iväg!
Nåja, jag hann göra mig i ordning och äta frukost och sedan väckte jag henne, bytte och gav mat och så åkte vi bil till Fredriks jobb. Lite tankning av dottern igen och så skjutsade Fredrik mig till Scanias Demo-center för jag skulle köra lastbil och buss!! När jag gick intro-dagen för två år sedan för nyanställda så hade Demo-center stängt så det blidde inget köra då, men i dag blev det det!
Jag fick först köra en "liten" lastbil, så kul! Instruktören frågade om jag kört tidigare, och det hade jag ju inte, då sa han "ja, då kör du väldigt bra" :-)
Två varv på banan (3 km lång) vart det och sedan parkering och invänta annan lastbil. Flera än jag köade så det blev till att vänta! Men så fick jag köra Scanias största lastbil - 60 ton tung, 25 meter lång, en V8 motor med 580 hk!!!! Så himla roligt var det att jag glömde helt bort att vara en ansvarskännande försiktig mor så jag körde lastbil som aldrig förr. Talade om för denna instruktör att jag brukat följa med min far när han kört timmerbil och att han varit nyfiken på att jag ska få möjlighet att köra lastbil och då säger han, "men ska du ringa till honom och säga att du kör lastbil nu?"! Sagt och gjort, det fanns inbyggd telefon i hytten, instruktören knappade in telefonnumret på en display och jag ringde fadern! Kul var det, fast konstigt, att prata rakt ut i luften som för sig själv! Men ännu roligare att göra farsan avis :-) Han har bara kört en V8, 500 hk och nu har jag kört en med 580 hk! Sedan körde jag även en "dragspelsbuss". Kul, kul, kul!

Nåja, detta är ju en dagbok om Tintin :-)
Hon hade haft det bra med Fredrik och hängt med honom på ärenden, glad och nöjd. Jag gav mat i bilen och sedan körde vi till mitt jobb. Hon visades upp där och var ganska glad. Men sen var det inte kul, är man liten och hungrig är världen ganska jobbig. Lite mat på toan och sedan sova i vagnen. Och hon sov, och sov, och sov... Jag hängde med kollegorna och åt, och dottern sov, jag drack kaffe ute i solen och dottern sov, jag promenerade till bussen och dottern sov, jag åkte buss hem och dottern sov! Efter 3 timmar vaknade hon! ÅT i 50 minuter! Och har sedan luftats på golvet - bajsat ner två handdukar och kissat ner en - och pratat med mig och storebror! Sedan var det inte roligt längre och jag klädde på henne och la henne i vagnen på altanen. Hon knorrade och skrek sen men sen somnade hon av sig själv och sover nu! Tjohoo. Så då passar jag på att sitta här och uppdatera.

Jag och Fredrik tittade på Tintin i dag i bilen och konstaterade att vi har ingen bebis, vi har ett barn. Hon är stor! Det är inget spädbarn detta inte. Stadig är hon också, det sa de på jobbet också.

Inga kommentarer: