2005-08-23

Hörseltest och gnällkvällar

Som rubriken säger så var vi på hörseltest av Tintin idag. Eftersom de hade glömt bort att göra det testet när vi var på BB fick vi åka tillbaka i dag för att de skulle testa att allt var ok. Så det blev en resa tur och retur till Nyköping för att få det bekräftat att Tintin hör som hon ska!
Annars har dagen varit lugn. Tintin har sovit bra i natt, hon vaknar en gång vid 2-3 tiden och sedan på morgonen vid 6-tiden. Så det är skönt att hon vet att natt är natt och att man ska sova då för hon äter snabbt och somnar om sedan, men på dagen ska små tjejer även sova men det har däremot Tintin missat. Hon sover bara småvändor och väldigt ytligt. Och ju senare dagen blir desto mer trött blir hon vilket innebär att hon blir övertrött och gnällig. I "värsta" fall är det endast bröstet som gäller och det använder hon som napp. Vilket innebär att hon skriker, snuttar, skriker, snuttar, gnäller, lugnar sig, snuttar och till slut somnar, men vaknar så fort bröstet åker ur munnen och så börjar allt om igen. Lite jobbigt blir det för mig som blir "bunden" till att agera napp och trist för Fredrik som blir utanför eftersom han inte kan trösta som jag kan.
Han har förvisso tålamod som en ängel och kan stå och vagga och vyssa länge och väl, men det är snarare mitt tålamod som inte håller när jag hör Tintin skrika. Små bebisar ska inte vara lessna... Det blir så enkelt att då "slänga fram" bröstet och försöka få henne lugn.
Dumt kanske eftersom jag låser fast oss vid varandra. Det är ju enkelt nu, men hur blir det när hon blir större... men samtidigt är det så hemskt att höra henne skrika.
Tack och lov är det inte varje kväll det är så här.
Vi måste bli bättre på att få Tintin att sova långa pass på dagen tror jag, då löser det sig ganska snart.

Nåja, nu är det läggdags här! Tintin sover sedan 21 (klockan är 22.30 nu) och vaknar väl vid 02 hoppas jag!
Kan ju avsluta inlägget med lite roligare saker, nämligen att Tintin skrattar stort och mycket varje dag när hon har sina vakenperioder (och inte blivit övertrött)! Så sött, så härligt att se!
En glad skit är hon allt som oftast.

Inga kommentarer: