2005-11-03

Tjejkväll!

Jag har varit på tjejkväll! Utan dottern!
Har haft biljett bokad sedan flera månader tillbaka för denna kväll. Var på tjejkvällen även förra året med samma "föreläsare" och hon var så himla bra att det var givet att boka in sig på detta även i år. 19 började det och eftersom Tintin tidigare lagt sig 20 och nu i och med vintertiden så har det blivit 19 så passade det ju ypperligt! I går provade vi om Tintin skulle ta flaskan med nya inhandlade nappar som skulle vara mer "anatomiska" och kanske var det så eller bara att Tintin blivit äldre eller vad det nu var, men det gick så bra att äta ur flaska helt plötsligt. Så vid 17 började jag "uppdrag tankning" och gav Tintin mat då och då och när Fredrik kom hem vid 18.15 efter att ha varit på fotvård så möttes vi i dörren och jag pussade dottern adjö (och även maken) och for till Trosa för tjejkväll med svärmor och hennes väninna!
Mat, prat och skratt blev det! Så himla roligt.
Jag kom hem 22.30 och allt hade gått bara bra, inte för att jag hade tvivlat en sekund på det, och Tintin hade somnat vid 19 och knölat ett par vändor (vilket hon kan göra även en "vanlig" kväll) och sovit sedan 20.
Tänk vad skönt att bara få vara Sophie för några timmar och inte bara mamma!

Tidigare på dagen har det annars varit en sån där fredag-den-trettonde-dag. Jag skulle betala räkningar när Tintin sov och skulle lägga en betald räkning i mappen för betalda räkningar och förstås då så tippar en annan mapp ner, drar med sig blomman som står på hyllan och som faller ner upp och ner på stolen och även en massa cd-skivor sprids över golvet blandat med papper och jord och mitt i alltihopa vaknar dottern förstås! Sedan när jag ska byta blöja på Tintin så kissar hon, förstås precis när jag tagit av skitiga blöjan och hon ligger naken på skötbordet. Varför kissar inte barn när de har en redan kissig blöja som ska bytas utan väntar tills de kan kissa ner sig själva och skötbord eller fått en ren blöja på sig som då måste bytas direkt? Det är en av de där oförklarliga sakerna som alltid händer.
Regnat har det också gjort i dag så promenaden som jag och Jeanette skulle göra lite så där idylliskt med barnvagnar och barn gick om intet då vi ganska snart gav upp och satte oss dyblöta på ett fik. Vilket i och för sig inte var alls dumt. Fast Tintin tyckte att det var ganska tråkigt efter ett tag så det var till att ge upp och åka hemåt.
Förresten när jag skulle sätta i vagnen i skuffen så ville det sig inte. Jag fick i framhjulen men sen var det stopp. Inget var i vägen och jag kunde banne mig inte förstå varför det inte gick. Men efter lite våld så kom vagnen i och det var först när jag parkerade i Trosa och tog ur vagnen som jag såg att Tintins registreringsskylt kilat fast sig i skuffen i ett utrymme mellan "bil och skuff" (svårt att förklara) och därför fått vagnen att "fastna", men när jag våldat in vagnen så innebar det att skylten satt kvar fastkilad och snörena den hängt i var avslitna... SUCK igen!

Nu ska jag lägga mig och hoppas att det blir en mindre otursdrabbad dag i morgon!

Inga kommentarer: