2005-11-04

Ungflickskväll

Fredrik har varit iväg med jobbet i kväll så jag och Tintin har haft en heldag själva. Jag var lat och tog bilen till affären på eftermiddagen och Tintin är så söt när hon sitter där bak och man öppnar bildörren. Hon sitter rätt upp och ner och tittar sig omkring helt allvarlig och begrundande. Stora ögon. Så himla söt! och sen blir hon glad när hon ser en så hon skrattar stort och tandlöst.
Jag hade henne i bärselen i affären och hon hängde där och tittade sig omkring (tror jag, jag såg inte hennes ansikte eftersom hon tittar framåt). Sen åkte vi hem och åt mat och "lekte", dvs. jag nafsar henne i fötterna, pussar henne på halsen, håller upp leksaker framför henne och hon skrattar, väser och ler.
Sedan somnade hon vid 19 tiden som vanligt och jag fick gå upp en gång och buffa lite, men 19.15 sov hon djupt och sover än.
Så nu har jag kunnat "toksurfa", lägga patiens på datorn, tittat på tv och bara gjort inget alls! Skönt med lite Sophie-tid. Jag lämnar dammkossor och smutstvätt till i morgon :-)

Ha en härlig helg allihopa!

Inga kommentarer: