2005-11-09

Haha!

Tji fick jag för min plan. Den lät ju bra i alla fall! Men har det varit någon dag som dottern inte fortsatt sova när hon vagnats i vagnen så har det varit i dag.
Jag som hade en mästerlig plan att när det gått 20 minuter så skulle jag ge mig ut på långpromenad och då skulle dottern sova och så skulle hon få 1.5 timmes sömn och frisk luft på köpet.
Frisk luft fick hon förvisso, men när det gått 40 minuter så vaknade hon! Jag låtsades som ingenting och fick gå förbi affären och promenera runt för att hon skulle somna om, men icke. När jag efter 20 minuter, då det gått en timme sammanlagt, tänkte att jag får väl lov att dra tillbaka suffletten och säga att vilstunden är över så hade hon somnat! (en minut tidigare var hon vaken...) Så jag kunde inte gå in i affären som jag var på väg att göra för då hade hon med säkerhet vaknat! Bara att gå förbi affären och promenera runt runt igen... Efter 10 minuter till så gick jag in i affären ändå, man måste vara lite modig ibland och efter 5 minuter vaknade dottern! Så av 1.5 timmes ute promenad sov Tintin 55 minuter. Osammanhängade.
Så har det varit alla sovstunder i dag. Oj, det där lät som en hel massa, men 3 stycken har hon på en dag och mina planer på 3x1 timme har gått om intet och det har blivit 3x30 minuter och sedan försök till 30 minuter till.

Inga kommentarer: