2010-12-20

dag 8

I morse vaknade Tintin tidigt, 06.56 kom hon in till oss...
Jag lyckades hålla henne sysselsatt i en timme innan hon fick väcka Hanna. Sedan gjorde de sig i ordning och åkte iväg till restaurangen som vi åt på kvällen innan. Hanna hade sett att de hade bananpannkaka, så det skulle de ha till frukost.
Så vi fick sovmorgon till slut.

Sedan la de sig vid poolen när de var tillbaka.
De har det fantastiskt bra ihop när de är själva, annars kan de vara som hund och katt.

Jag och Fredrik åkte till byn. Jag beställde 2 par glasögon till mig.

Dagen har sedan tillbringats vid poolen. Tintin badar hela tiden.
Vi åkte sen för att äta middag på samma ställe som igår och där barnen åt frukost. En mycket pratglad dam har stället. Hon pratar om allt och inget på knackig engelska.
Hon kom ihåg vad vi hade druckit igår :)
Så skulle vi bestämma vad vi skulle ha. Det var inte allt som fanns och vi pratade om olika rätter.
Det slutade med att vi ville ha vitlöksbröd till alla, kycklingsallad till Hanna, kycklingsmörgås till Tintin och (enorma) räkor till mig och Fredrik (det är räkorna på bilden, de är nästan stora som knytnävar).

Först fick jag tre jätteräkor.
Väntan.
Hanna fick sin kycklingsallad.
Väntan.
Tintin fick sin macka.
Väntan.
Och så kom då till slut Fredriks pannkakor :)

Som tur var så misstänkte vi att det hade blivit lite knas vid beställningen så jag och Fredrik hade delat på "mina" räkor.

Det är intressant att göra sig förstådd i ett annat land :)
Published with Blogger-droid v1.6.0

Inga kommentarer: