2006-07-30

Gåträning!

Nu går Tintin! Hanna sms'ade i går förmiddag och frågade om Tintin går, men icke. Men på eftermiddagen ropade Fredrik på mig och när jag kom och kollade så gick Tintin! Inte bara ett eller två steg utan flera, många åt gången! Och hon ser så glad ut så! Stolt och glad!
En härlig syn. Social som få är hon också. Här hemma, speciellt när jag är i närheten (mammasyndrom?!) kan hon vara gnällig men kommer det någon och hälsar på eller vi åker någonstans så blir hon så glad, skrattar och tjoar och busar! En liten pajas och charmtroll är hon.

En annan sak hon lärt sig är att "väcka pappa". En dag här i veckan när Fredrik hade sovmorgon och det var dags att väcka honom sa jag till henne att väcka pappa och hon stannade upp, såg ut att fundera och kröp sedan till trappen, uppför trappen, fram till sovrumsdörren och slog upp den (med lite assistans från mig) och tjoade in till Fredrik! Och så har hon gjort varje morgon jag sagt "väcka pappa". Dock gick det inte lika bra när Fredrik försökte med "väcka mamma" :-)

Inga kommentarer: