2006-04-07

Snart 9 månader

Tänk vad tiden går fort. Nu kryper ju Tintin mest hela tiden, inte så där jättefort även om hon kan det utan mer "stillsamt". Hon är en nyfiken individ som stannar upp och tittar på och undersöker saker hon kryper förbi så därför kan hon ju inte krypa allt för fort :-)
Hon pratar mer och mer nu också och säger dä, papa, ta, tita och vinkar när man ber henne om det förutom när andra är med förstås. Då vinkar hon inte alls!
Hon vet vilka mamma och pappa är och frågar man var bollen är så tittar hon sig runt efter en blå boll vi har.
Ber jag henne hämta saker till mig och håller fram handen så hämtar hon oftast det jag pekar på och lämnar det i min hand.

Tintin är dock fortsatt mammig. Hon gillar att träffa andra och vara till exempel på öppna förskolan där hon kan vara modig och framåt men det är när det är andra barn i närheten. Vuxna blir hon mer blyg inför och vill alls inte sitta i andras knä. På babysimmet är hon framåt och plaskar på mest av alla barnen, men när det ska göras övningar där instruktören ska hålla i henne går det inte. Även om det är som i dag att instruktören håller henne framför sig så att hon ser mig och hon ska luta sig fram mot mig och sedan "dyka" över till mig så går det inte för hon blir ledsen och sträcker armarna mot mig. Men när hon väl är hos mig är hon modig och plaskar på som vanligt :-)

Inga kommentarer: