2006-04-11

Skitsaker...

Tintin har börjat upptäcka vägguttagen och kontakterna här hemma... Vilket inte är så där jättekul tycker jag. I hallen har vi ett väldigt trevligt uttag där både lampa och telefonsladd sitter fast i och det är ju kul att utforska. Så, som den ömma moder jag ändå är ibland, jag tog IKEA-pallen vi har i hallen och ställde den för uttaget och drog spegelbyrån närmare pallen så att pallen nu är "fastkilad" mellan spegelbyrån och väggen. Allt detta medför att det numera står en pall i vägen för vägguttaget, ända tills dottern kommer på hur man kan ta sig in mellan stegen på pallen, men det är en annan historia längre fram.
Ni som har eller har haft småbarn vet att man inte alltid får gå på toaletten i fred. Och har man, som vi har, en liten liten gästtoalett på nedervåningen så kan man inte alltid sitta med dörren stängd när man är på toa eftersom det är svårt att ibland rymma både en vuxen och ett litet barn i det begränsade utrymmet. Nåja, ytterdörren är låst så det är ju inte mer än Tintin som ser om jag är på toa liksom. Trodde jag!
JAG ser när jag är på toa numera. För efter flytten av spegelbyrån så hamnade spegeln på byrån mitt framför toadörren! Oh, vad glad jag blev när jag upptäckte det *S*

Inga kommentarer: