2006-04-20

En egen vilja!

Det har Tintin börjat visa upp nu. I dag har hon börjat med att skrika Aaaaa väldigt markant och bestämt om man har "dragkamp" om någon sak. Det är som att hon säger "släpp den där genast för den ska jag ha". Vi lär få höra en hel del skrikande Aaaa här framöver har jag en känsla av.

Vi har varit magsjuka under veckan. Usch och blä. Tintin har kräkts och sedan varit väldigt dålig i magen och inte velat äta så mycket. Tur jag ammar så det har blivit mycket mer av den varan än i vanliga fall, men då vet jag ju att hon får vätska och lite "mat" i sig i alla fall. Jag blev dålig i går och Fredrik fick komma hem från jobbet och var hemma även i dag. Nu är vi pigga igen i alla fall, eller så gott som. Lite trötthet och så som hänger kvar, men nu ska vi väl vara klara med magsjuka för denna gång.

Påsken har annars avlöpt väl. Vi har varit uppe i dalarna med Anna, Amanda och Alexander. Vilket var skönt. Avkopplande och en hel del mat, prat och kortspelande. Som det ska vara med andra ord!!!! Småkusinerna kommer så himla skoj med varandra när de växer upp tror jag! Tintin följer Amanda i det mesta redan nu och vill vara med och utforska. På vägen hem stannade vi i Sala och sov där en natt innan vi for hem. Borta bra men hemma bäst. Fredrik och Hanna stannade hemma eftersom de är allergiska och Hanna varit förkyld och därmed mer känslig, så det var jag, Simon och Tintin som var på turné.


En glad skit på trappan hos Morfar


Tungan ute, som oftast :-)


Ett dagsfärskt kort på Tintin när hon leker med datamusen i köket.

Inga kommentarer: