2011-01-10

03.56

03.56 i morse kom Tintin in till oss... Då hade hon sovit färdigt tyckte hon.
I och för sig var det 10 på förmiddagen för henne, Thailändsk tid, men har man lagt sig och somnat 19 Svensk tid är inte 04 en bra morgontid tycker jag.

Lite gnäll och sura miner - från både mor och dotter - blev resultatet.
INTE en bra morgon...
05 gick hon upp med Fredrik som skulle till jobbet och han satte på datorn åt henne eftersom Bolibompa inte börjar förrän 06.
Sedan när han gått så satt hon och pep och gnällde vid datorn för att det inte fungerade som hon ville, jag irriterad och trött ... båda arga/ledsna och irriterade.
Lite sammandrabbningar. Sedan samarbete för att packa dagisväskan och strax innan 06 var vi båda uppe, relativt lugna, och då hade Bolibompa börjat och jag kunde logga in på jobbmailen.
Jag gav henne förslaget att jag skulle ringa dagis så kunde hon komma tidigare och äta frukost där eftersom hon ändå var pigg och uppe. Först var det ok. Sedan smågrät hon och sa "det är ingen bra start på dagen idag" och hon ville äta frukost hemma.

Så... en sur, irriterad, lugnare och sedan effektiv start på dagen så här första morgonen hemma efter semestern.
Båda nöjda och glada :)

Inga kommentarer: