2009-12-27

Jul, jul, strålande jul

Så var julen över.
Tintin har haft bråda dagar och det har i perioder märkts att det varit mycket som hänt och aningens för lite sömn.
Tomten har varit här och lämnat klappar i strumpan två dagar! Inte illa det inte.
Fast jag tror att Tintin kanske kommer att genomskåda tomten redan nästa jul... Hon sa hos morfar att tomten hade samma tröja (skjorta) som morfar och så gav hon en teckning till tomten.
Sedan dagen efter när hon var ut i gäststugan för att väcka storasyster så låg tomtens teckning där! "Tomten har nog sovit här ute" sa Tintin till Amanda :)
Och i dag när jag sa att det var ju fascinerande att tomten sovit i morfars gäststuga och sa till Fredrik att det är ju otroligt att han sovit tillsammans med tomten då sa Tintin "kände du inte det vita ulliga skägget" och skrattade.

Många fina paket har vi alla fått och Tintin har tyckt om att umgås med nära och kära. Mormor har varit favoriten att vara med och har väckts så gott som varje morgon hon varit här och så har de tittat på Bolibompa och julkalendern ihop.
Årets julkalender har varit bra tycker Tintin.
SupersnällasilverSara och StålHenrik är bra och så var det den där elaka Gjerta också... Lagom spännande och med humor, för stora som små!

I går när vi kom hem efter julfirande i Sala ringde Humlan och vi tackade varandra för klappar och småpratade och Humlan avslutade med att jag skulle ge Tintin en STOR kram direkt när vi slutat prata. Så det gjorde jag och sa att hon skulle få en stor kram från Humlan och Olle.
Då sa Tintin "så där kramas inte humlor" och så visade hon mig att man "nästankramas" kan man säga. Hon la sina händer på min höft och så lutade hon sig mot mig. Som en halvkram. Så kramas humlor!

Kort ska laddas upp sedan när jag fått över dem till kameran här.

God fortsättning på er alla!

Inga kommentarer: