2008-01-05

Uppe eller nere

Tintin har fått en ny säng. Typ en våningssäng fast ändå inte.
Det är med en översäng och under, på golvet, kan man lägga en madrass (vilket vi gjort) och så har man två bäddar där. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80123993 här kan ni se hur hon "bor" nu.

I kväll när jag skulle lägga henne frågade jag om hon skulle ligga uppe eller nere. Nere svarade hon och så la jag dit katten, hästen och gosefilten som "ska" vara med.
Och så började hon prata om att hon hade täcke redan. Jaha, sa jag och tog bort täcket som jag tänkt lägga på henne (det fanns ett annat täcke redan i sängen). Och så fortsatte Tintin med att säga att hon kunde ta hästen och katten och så tog jag sängen!
Vaddå ta sängen tänkte jag och frågade även det.
Och då kom det fram att hon menade att jag skulle bära sängen ner för trappen för hon skulle ju sova NERE! :-)
Så rätt och ändå fel. Vi menade ju uppe eller nere i sängen och hon tog det för uppe eller nere i huset.

Inga kommentarer: