2008-01-20

Beblin min syster

I fredags så började Tintin prata om Beblin.
"Beblin min syster" sa hon och jag frågade och Beblin gick i skolan. Beblin är 2 år.
När vi åkte till dagis så satt Beblin bredvid Tintin i bilen :-)
Jag tror inte hon har någon låtsaskompis, för Beblin har inte dykt upp något mer här hemma. Däremot tror och vet jag att Tintin har livlig fantasi och hittar på en massa små historier och bjuder på låtsasgrejer och Beblin var nog en liten låtsaskompis som dök upp på besök som hastigast i fredags.

Annars är det som vanligt. Full fart.
Och bebisgalen är Tintin. Träffade en liten Jens idag som är 7 veckor och jösses säger jag bara. Så hon skulle pyssla och ta hand om honom, ha honom i knät, helst bära honom också om hon fått som hon ville. Bytte blöja på honom med viss assistans. Och klappade, pussade och kramade hela tiden. Ibland lite mer hårdhänt än vad Jens tyckte var kul, men ändock med omtanke och känsla (får inte glömma att hon bara är 2.5 år).

Inga kommentarer: