2007-01-28

Pikis

Här hemma är det mycket Piki, jöju och tollen som det snackas om!
Piki är samma som Fredrik, jöju betyder vad gör du och tollen är fjärrkontrollen :-)
Tintin snappar upp allt man gör.
Vi var på Team sportia och skulle byta en tröja åt Simon. Han var inte med så jag sa att jag kunde prova tröjan för att se längd på ärmarna eftersom vi är nästan lika långa. Jag tog av mig jackan och då skulle Tintin också ta av sig jackan förstås :-)

Naglarna vill hon måla, hon vet att det finns nagellack i kylskåpet och vet att det ska målas på naglarna, även om det kommer en del på fingrarna också.

Naken går hon gärna också, lite konstigt när jag sätter på mig raggsockor för jag tycker det är kyligt på golvet och hon vill ta av sig och vara naken :-)

Diska hjälper hon gärna till med och det blir sjöslag i köket när hon sätter igång. Rita i boken som Tintin säger betyder att hon vill rita på tidningar/böcker/papper. En massa streck blir det. Jag och Fredrik ska rita katter tycker hon. Så vi är hejjare på streckkatter nu.

Periodvis pratar hon om Sande (Alexander), Manda (Amanda) och Oste (Moster), och hon vill gärna ringa till dem eller morfar eller mormor.
Igår skulle Henrik komma hit och käka så hon fick hjälpa till att duka till honom, men så kom han inte och hon pratade och frågade om "abbor" (farbror) och vi sa att han nog sover (det kan hon ju "förstå") och i morse vid frukosten pekade hon på stolen/platsen där vi dukat åt Henrik i går och sa abbo såbe, vilket betyder Farbror sover :-)

Det händer så mycket hela tiden att det är svårt att komma på vad man ska skriva eftersom det är så mycket och ändå "ingenting" eftersom det är naturliga saker som bara "är" här helt plötsligt.

Inga kommentarer: