2006-02-27

Nu var det länge sedan jag uppdaterade...

Det har varit lite sjukt och lite resor i vägen.
Hanna och Simon har varit och är förkylda, Hanna har öroninflammation och Simon någon kortvariant av kräksjuka. Tintin har varit dålig i magen i flera dagar förra veckan men är nu frisk igen, inte för att hon påverkades i allmäntillståndet utan bara i magen.
Hon håller annars på med att från sittandes luta sig framåt och stå på alla fyra i olika varianter (med hela fötterna i, ståendes på tårna, sittandes på rumpan gungandes osv.) och sedan hamna på magen och därifrån ta sig upp i sittande igen.
Det var i fredags som hon började med att från mage ta sig upp i sittande igen! Det har hon inte gjort förut.

Mammig börjar hon också bli, det hör väl till åldern. Hon kan vara gnällig och ledsen när hon är hos någon annan, till och med Fredrik, men när hon ser mig sträcker hon sig mot mig och blir glad igen när hon är i min famn! Fast så fort jag försvinner ur hennes åsyn torkar tårarna ganska fort och hon är glad igen :-)
Sedan börjar hon bli lite "blyg" för främlingar. Det går bra om de är på lite avstånd, en meter eller så, då skrattar hon och är så charmig så. Men hamnar hon i deras famn så blir hon lessen. Hon måste få "känna in" personen först och lära känna den.

Inga kommentarer: