2009-05-01

Vem bestämmer?

Här i veckan ringde Nona (min farmor) till oss.
Tintin svarade, som vanligt, och sedan fick jag INTE telefonen. Hon gick omkring och småpratade och skrattade.
Efter 30 minuter slutade de att prata, för Nona skulle gå på toaletten sa Tintin till mig.
Hon skulle ringa upp sen.
Efter en timme eller två ville Tintin ringa till Nona och jag sa siffrorna och hon ringde upp och sa "varför ringde du inte" :-)
Sedan pratade de i 30 minuter till uppskattningsvis. Om allt och inget.
"hörrö duru lilla skruttunge" brukar ett typiskt Tintin-samtal börja :-)
Och det kan även innehålla lite "hallå där, köp rutten sill och långkalsonger". Lite kiss och bajs är aldrig fel i samtalet med en snart 4-åring. Men sen när väl isen är bruten så kan samtalen handla om allt möjligt.

Jag pratade med farmor dagen efter och hon berättade att det varit stört omöjligt att få prata med mig. När hon frågat om hon fick säga några ord till mig hade Tintin berättat att "mamma hon har två telefoner och hon pratar så länge i dem så man får vänta" och sedan sa hon att "här hemma är det jag som bestämmer" :-)

Idag har vi cyklat till Trosa och tillbaka. Det blev lite gnälligt då och då under färden, men så är det 8 km. Enkel resa. Så vi har cyklat långt idag!

Inga kommentarer: