2008-09-27

Elin och Julia

När Tintin blir stor ska hon ha en bebis och två barn.
Från början var det två barn - Elin och Julia - men nu har det utökats till en bebis också.
Och häromdagen när hon cyklade till dagis (det är "handtag" där bak så jag kan gå efter och hålla i cykeln för än kan hon inte cykla själv) så frågade hon om jag kunde passa barnen när hon cyklade till affären för att handla :-)

Sedan sa hon att morfar skulle vara med. Jahapp sa jag, ska morfar vara med. Men så visade det sig att det var Fredrik hon menade - han blir ju morfar till hennes barn - fast i slutänden så skulle både jag, Fredrik, mormor och morfar (hennes) vara med och passa barnen medan hon cyklade för att handla. Det gäller att hålla ihop i familjen!

Tidigare sa hon att hon skulle åka till Karin med sina barn, men att de skulle vara lite blyga då :-)

Idag har vi varit på Gröna Lund. Scania hade hyrt hela anläggningen och allt utom mat och lotterier var gratis. Vi hade tagit sallad med oss, men missat dryck och fick betala 45 kronor för 3 st. små mer-drickor... Tintin har åkt barn-bergochdalbana, barn-virvelvind och liten bilbana på räls. Hon ÄLSKADE detta! Hon hade nog kunnat åka hur många gånger som helst och ville ibland inte gå ur vagnarna för hon ville åka igen! Det enda som var lite läskigt var när vi åkte Blå tåget som är som ett spöktåg för barn. Då gömde hon sig bakom mig på slutet när vi åkte.
En jobbarkompis hade sin brorsdotter med sig, också hon 3 år, så Tintin och Molly hittade varandra och åkte flera av åkattraktionerna tillsammans.
En vända tappade vi även bort Tintin några hemska minuter... jag trodde hon följde med Fredrik när han skulle hämta vagnen en bit bort och fortsatte prata med jobbarkompisen medan Fredrik trodde Tintin var kvar med mig. Hon gick iväg, vart vet jag inte, men helt plötsligt var hon tillbaka vid Molly när vi var ute och letade efter henne. Hemska minutrar var det. Vi hade i alla fall skrivit mitt mobilnummer på hennes arm uti fall att hon skulle komma bort.

Igår var vi förbi Henrik och Lena. Tintin och Saga hittade varandra på slutet när vi var där och Tintin frågade om vi inte kunde låna med oss Saga idag när vi skulle på Grönan :-)

Inga kommentarer: