2012-09-08

Älskade unge

Jag kan fortfarande inte förstå att jag haft en bebis hemma och nu har bebisen blivit 7 år och går i första klass.
Jag känner så igen mig i Tintin. Vi har liknande humör och jag känner igen mina känslor i Tintin. Jag kan förstå hennes frustration och reaktioner för vi är så lika i humöret.
Fast hon är morgonpigg, det är inte jag. Morgonpiggheten kommer nog från hennes farfar som var en riktigt morgonpigg person :)
Kvällspigg är hon också, även om jag inte får till det hur hon orkar vara morgonpigg och kvällspigg.

Och så glad för "små" saker. Hanna fick en ny tv till sitt rum och då fick Tintin Hannas gamla, lilla "tjocktv" och det var höjden av lycka. Att få saker som hör till att vara stor och vuxen, det tycker Tintin om. Att ha en tv på rummet som hon kan titta på film eller spela tv-spel på, det är stort.

Ibland låter hon så stor och pratar "förstånd" och viktigt med mig. Min lilla tjej är på väg att bli stor.

Jag hoppas att Tintin ska fortsätta vara den glada, omtänksamma, busiga och nyfikna person som hon är!

Inga kommentarer: