2009-09-11

Det dundrar...

Varje kväll och natt dundrar det till från Tintins säng.
Det låter som att hon slår huvudet i sängkanten.
Det låter som att det gör ont.
Antagligen är det en arm eller ett ben som slängs ut i sömnen.

I kväll hittade jag Tintin liggandes tryckt mot "sängkanten", med högerarmen hängades över kanten. Jag fnissade till när jag gick ut och Hanna frågade vad jag skrattade åt. "Åt din lillasyster" sa jag, och Hanna gick dit och tittade nyfiken som hon är. Jag såg hur hon stannade och tittade ut över sängen i förvåning innan hon "hittade" sin syster i sängen... tryckt mot sängkanten :-)

Vi brukar varna gäster som ska sova över att det brukar dundra till från Tintins rum :)

Tintin funderar en hel del.
En del funderingar om döden har det blivit.
Senast kom det en fråga om "varför ska Nona dö snart".
Och jag svarade att det är för att hon är gammal.
"men vad händer när man dör".
Ja, vad händer...
Jag sa att det vet man inte säkert. Men att vi brukar begrava kropparna och så åker kanske själen upp till himlen.
"båda två" frågade Tintin då.
"ehhh, båda två, hur menar du nu" sa en mycket förvirrad mammma.
"ja, båda själarna" säger Tintin och pekar på Hälen :-)
"jaha" säger mamman och kom fram till att vi säger nog "anden" istället för "själen" som bevisligen var namnet för hälen för henne :-)
Tintin måste ju trott att mamma blivit lite knasig eftersom hon pratade om att vi begraver kroppen men hälen (själen) åker upp till himlen... :)

Inga kommentarer: