2009-03-11

Svar på allt...

I söndags när vi skulle äta frukost hade Fredrik kokat 6 ägg. Två var till mig, honom och Tintin.
Tintin åt snabbt upp sina två ägg och tog ett tredje ägg (mitt andra) och jag sa då att jag ville ha det ägget för hon har redan fått två ägg.
Då fick jag till svar:
- Jag kände bara hur varmt det är. Jag skulle bara värma händerna. :-)

Ett litet tag nu har Tintin börjat om med "jag vill inte vara på dagis". Mycket bottnar nog i att hon är inne i en period där hon har svårare med separationer. Hon vill inte att vi åker iväg utan henne. På dagis är de lyhörda för detta och det fungerar bra vid lämningarna. Men idag berättade Tintin när hon gav mig ett halsband hon gjort att hon varit ledsen när hon gjorde det för hon längtade efter mig.

Det är mycket tejpande av pappersbitar som först måste klippas till småbitar. Vi får hem en kasse eller två i veckan från dagis med "alster" från Tintin.

Inga kommentarer: