2006-11-05

Det finns fler djur än hundar!

Nya ord kommer hela tiden nu.
Otis – potatis
Iiiaaa – så låter hästen
Uuuuu – så låter kon
Kuku – så låter tuppen
Gis/gich – gris
Amt/am - varmt

Hon har ett ordentligt temperament och dåligt tålamod så det förslår. Fungerar det inte på en gång så skriker hon rakt ut och kastar saker omkring sig, exempelvis när hon ska sätta i rätt figur på rätt ställe i en sån där ”plockburk” med fyrkanter, trekanter, cirklar etc. Undrar var hon fått det tålamodet ifrån :-)

Orden bara bubblar ur henne nu och hon förstår mer än hon kan göra sig förstådd. Går omkring och ropar MAMMA eller PAPPA högt och så ska vi svara och ofta säger hon ”hej” tillbaka då.
Mammig är hon så fort jag kommer hem, då får jag inte göra något själv. Det är himla sött när hon vill att man ska följa med henne, då drar hon en i byxorna eller vänder sig om och håller bak handen och armen för att visa att man ska följa med och samtidigt kan hon säga ”eeh, eeh, eeh”. Min säger hon också nu för tiden. Om allt. Min, min, min. Om hon vet vad det ordet betyder eller om hon bara säger det för att det ”ligger bra i munnen” vet jag inte.

Snart åker vi till Thailand, blir spännande att se hur flygresan blir! 12 på flyg med en ettåring är inget jag drömmer om direkt. Men det kommer bli härligt när vi kommer fram. Solskyddskläder är införskaffade så att hon har 50 i solskyddsfaktor bara av kläderna. Blir perfekt det. Snart bara två veckor kvar tills Tintins första utlandsresa :-)

Inga kommentarer: