2006-06-02

Knappar!

Knappar är roliga grejer! Det trycks på allt. Jag upptäckte det häromdagen när jag satt vid datorn och den helt plötsligt stängde ner alla fönster och sa "Windows is shutting down"... trodde det blivit fel på datorn, men upptäckte strax där efter att Tintin stod bredvid och tryckte på knappen! Så nu får vi stänga av datorn genom att stänga av strömmen på grenkontakten för annars står hon och stänger av och sätter på datorn och det lär den inte må bra av. På detta sätt kan hon trycka på knappen utan att något händer.

I dag har vi för övrigt tillbringat mycket tid ute... och då tänkte jag mig att jag skulle sitta och lösa sudoku och Tintin skulle krypa runt och utforska gräsmattan. Men icke. Början var ju bra, men sen så drog Tintin ut på grusgången och det var bara till att hänga med i svängarna. Så i slutändan så satt jag på grusgången utanför med min temugg! Det var bara till att vinka åt folk som åkte förbi, de trodde väl att man var knasig som satt där mitt i gruset! Men Tintin gillade ju att utforska och jag hade inte direkt något annat att göra heller!

Vi var barnvakter i dag oxå åt en liten Alexandra. Fast så liten är hon ju inte för hon är en månad äldre än Tintin och lika stor storleksmässigt. Dock är hon inte så förtjust i att Tintin kommer och använder henne som stöd när hon ska resa sig! Hon skriker rakt ut! Plus att de alltid ska ha samma saker och sedan så vill Tintin klappa på henne... HÅRT!
Nåja, det gick bra i alla fall. När jag öppnade kylskåpet för att hämta något så ilade båda barnen fram. Tintin är ju van att få utforska men Alexandra har inte provat på kylskåpet förut så hon tyckte det var jättekul. Till slut kunde jag stänga dörren men efter att de fått två tomater att smaka av. Tintin brydde sig inte så mycket om sin men Alexandra åt upp nästan hela sin.
Hanna kom hem en sväng och båda barnen blev jätteglada att bara se henne!

Inga kommentarer: